dinsdag 17 april 2012

Dieet Dag 5

Dag 5: Steak + Tomaten + Soep

Eindelijk! Terug een stuk vlees, en wat voor 1! Volgens de instructie mag ik een steak/ ontvelde kipfilet tussen de 300 en 500 gram eten; laat die steak maar al aanrukken dan!
Maar wegens toch een beetje rekening houden met de huisgenote, besluit ik van hem pas 's avonds klaar te maken met de tomaten. (waarvan ik er vandaag 6! moet eten)
Dus als ontbijt en middagmaal weer die soep, maar die ben ik ondertussen zo beu.

Ik dacht dat ik zondag al veel moeite had met die pizza's die men collega's hadden besteld.
Niet dus, maandag echt een complete mindfuck gehad over een sneetje brood. Ongelooflijk!
Ik ben zelfs geen broodeter! Maar de geur van warm/vers brood bracht me al aan het kwijlen...
Dan toch maar niet gezwicht en al een tomaat gegeten.
Ik geloof het nog steeds niet  dat de grootste uitdaging voor mij een gewoon sneetje brood was.
Er is deze week al chinees, pizza, lamsvlees, ... gepasseerd onder mijn neus, maar dat deed me niet zoveel als die boterham. Echt heel raar!

Nu heb ik me vanmorgend (dinsdag) gewogen, 83.2, nog 200 gram op 2 dagen tijd en ik heb men eerste objectief gehaald.
Liefst zak ik nog af onder die 82 kg, maar dat is wat te veel van het goede denk ik...
Ik ben op 5 dagen tijd bijna 4kg kwijt en je begint het te zien volgens mijn collega's.

Ook was ik maandagavond nog gaan tennissen en daarna nog een training zaalvoetbal. Dat ging allemaal nog, energetisch gezien. Het is de recuperatie vandaag die veel trager gaat dan normaal, of zo voelt het toch aan...

Vandaag (dinsdag) is het terug 2 a 3 stukken vlees met groenten + soep.
Ik begin ook aan de laatste voorbereidingen voor de 24u dit weekend.
Mijn race-overalls liggen klaar. Isolerend ondergoed is ook allemaal proper gewassen. (Het gaat koud worden!) Morgen mijn helm nog eens helemaal opblinken, het gaat dan wel regenen, maar toch, blinken zal ie!

Woensdagavond stopt mijn dieet, donderdagmorgend weet ik dus of mijn dieet geslaagd is.
Dan is het nog zaak om donderdag en vrijdag men gewicht enigzins vast te houden.
Maar toch... Zo een echte maaltijd zal me toch deugd doen!

O ja, nog 1 ding wat ik echt wel geleerd heb in die 5 dagen tot nu toe...

"Food is underrated"

3 opmerkingen:

  1. Wat trakteer je jezelf als je top 10 haalt dit weekend? ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mezelf zowiezo trakteren op een goeie pint (meerdere), Jolien is BOB en komt mij halen. ;-)
      Als we top10 halen zal dat wel Duvel worden en ne goeien Durum ;-)
      Of hebt gij een beter idee? :D

      Verwijderen